2015-1

Zaterdag 10 Januari 2015

Na een winderige reis met een beetje regen kwamen we met 32 personen om 10.30 uur aan in Huttau. Dit was mede mogelijk door onze chauffeurs John enTheo. In het hotel werden we hartelijk  ontvangen door Hubert, Birgit en Peter, die al eerder in Oostenrijk was aangekomen.
Wat we tot nu toe gezien hebben is dat de sneeuwconditie niet in optima forma is. Ook een aantal liften werkten niet omdat er boven teveel wind stond, hopelijk komt er deze week een beetje nieuwe sneeuw.
In de middag hebben we een beetje geoefend op de babypiste van Altenmarkt  met de Bi-Unique begeleiders (Bob, Nicole, Jolien, Ron, Stefan, Rick en Jack) onder leiding van Peter.
Na een goede maaltijd ging iedereen vroeg onder de wol om morgen uitgerust op de piste te verschijnen.

Zondag 11 Januari

Toen we vanmorgen op stonden en naar buiten keken zag het er troosteloos uit, het regende! Wat gaan we doen vandaag? Maar na vele opties gehoord te hebben werd het volgende besloten: we
gaan naar Altenmarkt. Maar daar aangekomen was het net of we in een zwembad waren beland en werd het ons afgeraden om daar  te te gaan skiën.
Aanhanger achter de bus gekoppeld en op naar de Rote 8er in Wagrain. Daar zag het er goed uit en het sneeuwde volop. Afspraken gemaakt met de hoogste chef en we mochten daar tekeer gaan!!!!!!!!!!!!
Voor de wandelploeg was het wat minder, maar zij konden gelukkig in de middag ook uit de voeten, wat ook meteen een sneeuwgevecht opleverde onder aanvoering van Bram, John en Theo.
Maar ook de dames  Joke v.A., Ans, Riet F, Alie,  Joke.v. Z en Riet K.mengden zich in de strijd, zodat zij ook vermoeid in de bus zaten.
De skiërs hebben zich ook goed vermaakt in de nieuwe sneeuw die de hele dag door viel, al was het voor de begeleiders van de Bi-Uniques wel hard werken.
Voor onze Ype die voor het eerst mee is, was het een hele nieuwe ervaring maar dat hij genoten heeft was wel zeker, dat zag je aan zijn hele gezicht: hij straalde van oor tot oor.
Hopelijk valt er vannacht nog wat bij, dat zou voor iedereen goed zijn.
Als ik dit schrijf hoor ik een hele hoop gejoel en applaus uit de grote zaal, want iedereen zit te BINGO-en maar meer hierover hoort u morgen.

Met de groeten uit een wit Oostenrijk  Hans

Maandag 12 Januari

De bingo was voor iedereen een gewldig succes, de meeste mensen gingen met mooie prijzen naar hun kamer, dit was mede te danken aan Bram en Nicole, onze bingomasters.
Toen ik vanmorgen opstond, kreeg ik bij het naar buiten kijken een heel ander gevoel .Het sneeuwen was opgehouden en de zon begon licht door te komen.
Op de piste aangekomen was het een geweldig gezicht: smetteloze witte sneeuw, iedereen was meteen razend enthousiast om de piste te betreden.
De Bi- Unique deelnemers zijn Ype, Carolien, Miriam, Michiel en Kevin. Zij worden beleid door Ron, Rick, Nicole,  Stefan, Jolien, Bob en Jack.
Onze alpine skiërs zijn Luc, Gerben, Etienne, Kelly en Tom. Zij worden begeleid door Frederique, Ton, Frank, Jorine, Esther, Patrick en Peter.
De wandelploeg is deze dag naar de Zauchensee geweest en heeft daar heerlijk gewandeld, Dit dank zij Theo onze geweldige chauffeur.
Om 20.00 uur vertrokken wij naar de Musistadl in Flachau om daar een geweldige disco avond te hebben. Er was een geweldige band:  Werner en Companie ,die ervoor zorgde dat de dansvloer meteen vol stond met SSO-ers.Maar helaas waren er 4 mensen die  niet mee konden omdat ze iets te vermoeid waren .

Met de zonnige groeten Hans

Dinsdag 13 Januari

Ook nu weer een zonnige dag dus dat belooft wat! Eerst naar Wagrain met vandaag een paar mensen die de Bi-Unique wilden proberen. Joke v.N., Gerben, Luc en Bram gingen onder begeleiding van Stefan en Nicole na elkaar van de piste af. Zij vonden dit een nieuwe ervaring die zij zich nog lang zullen heugen.
De rest van de skiploeg ging ook de hele dag van deze piste af .
De wandelploeg ging vandaag naar Sankt Martin om daar  hun dagelijkse portie verse lucht in te ademen, om bij restaurant Post hun lunchpakket op te eten en om van de koffie en hete chocomel te genieten. Om 20.00 uur begon er een meezingavond met live muziek van Tom, Ton en Frank en gelukkig bleven alle ruiten heel. Er was een speciaal gastoptreden van Kevin bij "Het was aan de Costa Del Sol".

Met de sneeuwgroeten Hans

Woensdag 14 Januari

De dag begon met een matig zonnetje maar het werd al gauw mooier. De hele ploeg zat om 9.00 uur in de bus en dat was al een hele prestatie.
Eerst naar de skiverhuur om nieuwe snowblades te halen want een paar  was niet meer veilig.
Door naar Wagrain voor de skiërs, op enkelen na want die wilden winkelen in Altenmarkt.
Om 13.00 uur was het weer verzamelen bij de Rote8-er om te vertrekken naar Filzmoos voor de jaarlijkse arrensleetocht. (Alleen gingen Miriam, Tom, Carolien, Jack, Stefan en Peter niet mee).
We gingen met drie arrensleeën naar boven om in het restaurant te genieten van apfelstrudle en kaiserschmarrn. Op de terugweg begon het te sneeuwen wat een mooi Oostenrijks sfeertje gaf .
Om 19.00 uur gingen we dineren gevolgd door een fantastische vossenjacht die geleid werd door Jorine met hulp van Ron, Stefan ,Tom, Luc, Rick en Patrick als de vossen.
Tijdens de vossenjacht begon het hier ook te sneeuwen, Na  afloop van de vossenjacht kregen we de overheerlijke Glüwein geschonken door Birgit en Hubert, waar iedereen nog zat na te praten over de  uitslag.

Met vossen groet Hans

Donderdag 15 Januari

Ook nu scheen de zon weer volop, dus dat moet wel een mooie dag worden.
Vandaag voor het eerst niet naar de skiverhuur, dus in een keer door naar Wagrain om de skiërs uit te laden .
Onze wandelploeg ging  door naar Sankt Johann in Pongau om daar hun jaarlijkse inkopen te doen. De weg naar Sankt Johann is een belevenis op zich, rijden door een smalle kloof en dan een uitzicht op de stad. Dus dit keer niet wandelen in de sneeuw maar in de stad.
De Bi-Unique's hebben deze dag weer menig record gebroken met meer afdalingen dan gisteren.
De alpineskiërs Luc en Jorine hebben mooie tochten gemaakt door de hele omgeving. Kelly en Esther, Gerben en Frederique,Tom met Ton/Frank zijn ook als beesten tekeer gegaan, waarbij moet worden aangemerkt dat Tom een paar keer helemaal los heeft geskied en zonder aanwijzing stukken naar beneden is gegaan.
Na het diner werd het hoftheater in orde gebracht voor De Bonte Avond. Om 20.00 uur werden we uitgenodigd om naar binnen te gaan.
De openingsact, tevens de  presentatie werd verzorgd door Ron, Rick en Stefan, en de regie was in handen van Patrick.
De volgende act's passeerden het toneel: Kelly en Peter met een meezinger, Gerben met een goochelact, Joke en Jolien en Nicole met een selfielied,Ype geassisteerd door Jorine en Tom
met RTL Late Night, RTL boulevard waren Miriam, Carolien en Tom. Bram met een meezinger en Etienne met "krijg toch allemaal de kleren", Frank en Ton met een zelfgemaakt slavenlied,Michiel met Kevin het dierenlied met op de gitaar Jack,en tot slot Hans met een droom..Toen werden de tafels en stoelen aan de kant gezet, het licht werd gedimd en zongen we allemaal het lied You never walk alone, waarbij menig traantje vloeide
Rond de klok van 12 gingen de meesten naar bed, het is een welbestede dag geweest

Met de Bonte groeten Hans

Vrijdag 16 januari

Onze laatste ski dag. Ook nu was het weer een zonnige dag die in de middag veranderde in dreigende wolken maar het bleef droog.
We gingen naar Wagrain waar de skiërs de al hele week verbleven. De alpineskiers gingen meteen op pad want ja de laatste dag is een korte dag: er was afgesproken dat ze tot 14.30 uur mochten skiën. Helaas was Kevin er niet bij; hij was ziek in het hotel gebleven waar hij verzorging kreeg van Joke v. Z.
Hierdoor kwam er een Bi-Unique vrij daardoor konden Bram en Joke. v.N. gebruik maken van de lege plekken, dit was een nieuwe uitdaging van wintersport.
In de middag toen iedereen klaar was met skiën, werd de aanhanger in orde gemaakt want die moest weer mee naar Holland
De uitgedunde wandelploeg ging in Flachau uit de bus en kwam lopend naar Wagrain. Zodoende stapte iedereen op in Wagrain.
Herman van Huberreizen kwam ons halen met onze eigen bus en bracht ons naar Hüttau.Toen konden wij alles in orde maken voor vertrek.
Na ons Galgenmaal was er nog een medaille-uitreiking aan onze deelnemers voor hun inzet en humor en er waren veel lovende woorden van de begeleiders.
Maar aan alles komt een eind dus ook aan deze reis, daarom gingen we om 20.00 uur de bus in, na afscheid genomen te hebben van Birgit, Hubert en Dany.
En van wat daarna allemaal gebeurde weet ik niet veel van, het was zo rustig in de bus: de meesten gingen slapen, ik ook.

Met de slaperige groeten Hans

Zaterdag 17 januari

Om 6.30 uur in Zevenaar aangekomen waar de deur al open was, maar de bakker moest alleen de broodjes nog brengen, dus eerst toiletteren en koffie of thee en toen begon iedereen pas te ontwaken. Na een gezellig ontbijt kwam het onvermijdelijke: we moeten afscheid gaan nemen want de grootste groep gaat ons in Zevenaar verlaten
In Utrecht ging de tweede groep eruit, toen waren er nog maar 5 mensen over en die gingen er in Oosterhout uit.
Theo, John en Willem van de firma Besseling: bedankt voor het veilig rondbrengen van de deelnemers en begeleiders
Hierbij wil ik alle deelnemers en begeleiders heel hartelijke bedanken voor deze fantastische week. Een week die ik niet gauw zal vergeten: GEWELDIG/ PRACHTIG / LIEFDEVOL