Verslag reis 1-2018

reis 1 2018

we vertrekken op vrijdag 12-01-2018

Hallo allemaal
Eerst nu een berichtje uit Oostenrijk. Peter onze reisleider die overigens dit jaar voor het eerst deze eervolle functie mag bekleden is door zijn zenuwen helemaal vergeten om de achterban in te lichten via de website. Maar wij zijn assistenten zullen dat proberen goed te maken.
De reis naar Oostenrijk verliep volgens plan. Met een lichte vertraging door file’s in Duitsland kwamen we tegen 11.45 uur aan in het pittoreske dorpje Huttaü waar we door Hubert en Birgitt werden verwelkomt uiteraard met een overheerlijk pasta.
S’Middags had iedereen rustig de tijd om de kamers in te richten, de ski’s te huren en alles klaar te zetten bij de piste voor de grote dag. Er werd door een aantal nieuwe mensen nog even een controle op de piste uitgevoerd en wat bleek:…………   de sneeuw is nog steeds wit.
Tijdens het avond eten werden we verrast met iets wat wij eigenlijk nog niet mogen vertellen. Maar een goed lezer weet al dat we dit jaar voor het 25e jaar een reis als SSO hebben georganiseerd en dat is met iets wits op het hoofd bekroond. Maar nogmaals we vertellen niet dat we nu als muts door het leven gaan. Rond tien uur s’ avonds was het erg rustig in de omgeving van het Hubertushof.

Zondag :
Om 7uur werden we gewekt door een Patricia heel bescheiden met een klopje op de deur. Dit waren we niet gewend dus wel een aangename verrassing. Normaliter wordt er wel gezongen of je wordt uit je nachtrust bruut wakker geschut door luidruchtige hardcore muziek of door een overdonderend guttenmorgen sonnenschein. Toch waren we allemaal om 9 uur in de bus om naar de pistes te gaan. Alles en iedereen werd bij de rotte 8er gedropt. Maar voor we van de afdalingen konden gaan genieten werd er nog een eerst een groepsfoto gemaakt. Zodat we dat niet meer konden vergeten. ER is wel aan voorbijgegaan dat er een persoon niet bij opstaat. Zoekplaatje wie was er nog niet???????
De hele dag is perfect verlopen. Een ieder was in goeden doen en zelfs Kevin heeft de eerste grepen van het skiën onder de knie gekregen Pizza punt en patatten zijn voor hem nu ook een begrip geworden Om 17.00 uur is het verloren schaap van het vliegveld gehaald en nu is de groep weer compleet.
Noot van de Reisleider……..   De nieuw begeleiders hebben van mij een instructie gehad hier hebben ze totaal niet naar geluisterd maar iedereen is wonderwel goed en zonder ongelukken beneden gekomen. Zo we blijven hoop houden.       Nee hoor geweldig wat een aanwinst voor de SSO.
 In de loop van de dag volgt er meer info:

Maandag

Hallo allemaal nu ook van de reisleider. Gisteravond hebben we de traditionele BINGO -avond gehad. Waarbij we verschillende prijzen gekregen hebben van diverse begeleiders, wat wij wederom enorm waardeerden. NIEMAND is zonder prijs vertrokken naar de welverdiende nachtrust na een enerverend dagje.
Vandaag werden we wakker gemaakt door Peter en Jolien , ( hij was vergeten iemand aan te wijzen).De wandelaars hebben vandaag de omgeving van Sankt Michelsgestel ( of zoiets) onveilig gemaakt. Genoten hebben ze van een fantastische omgeving en een fijn zonnetje en natuurlijk de overheerlijke spijzen van hotel Post.  Alle andere skiërs waren op de Wagrainer hohe.  Kevin heeft weer een enorme vooruitgang geboekt. Samen met Anne Fleur 4 complete afdalingen gemaakt vanaf het mittelstation. De grijns die je dan ziet doet je echt smelten . Geweldig……….
Maar ook Miranda is enorm zelf vertrouwen aan het winnen met Patricia. Ook voor deze een gigantisch compliment de techniek wordt beter waardoor de snelheid toeneemt. De piste politie staat morgen met mobile flitsapparatuur paraat.   Bas voor het eerst met ons mee is ook regelmatig gierend van het plezier de berg afgestormd. Svp zijn glimlach iets minder maken daar er te veel wit van de tanden te zien is wat voor de tegenliggers weer extra schitteringen geeft.
Toen we tegen 5 uur weer in het hotel waren dachten we een lekker rustig avondje te hebben. Maar onze alom geliefde reisleider heeft in zijn onmenselijke wijsheid besloten om ons aangenaam te verpozen met een uitgebreide stadswandeling met aansluiten een overvloed aan warme wijn. En alsof het niet genoeg was kwam er ook nog een puppy kwis aan. De Pubkwis werd georganiseerd door Jorien en BoB met assistentie van Patrick. De gemoederen liepen hoog op en de dokter heeft menigeen tot orde moeten roepen om hartfalen en gierende hartkleppen te voorkomen. Maar geloof het of niet het werd toch nog even rustig in Huttau en omgeving

Woensdagmorgen  heel vroeg.
We schrijven het bericht nu pas omdat we gisteravond heel laat in het hotel terug waren. We hadden een feestje bij de Muzik stadle in Flachau. Iemand van de achterblijvers heeft het verslag van dinsdag gemaakt en dat vond de schrijver deze rond een uur of 12 op de bar. Maar doordat het al zo laat was heb ik het vanmorgen pas gelezen. IK zal u nu het bericht 1op1 vermeld.

Het was een leuke dag
Groet   en dan de namen

Je kunt wel zeggen dat ze hier enorm druk mee geweest zijn. Maar ondanks dat het zo kort was is het wel precies een omschrijving van de dag. Smorgens gewekt door Bert. Niet Bert die jullie allemaal al wel kennen maar door de nieuwe begeleider Bert  die jullie vast nog wel eens beter leren kennen. Aangemeld door zijn vrouw is hij in het diepe gesprongen en heeft volgens eigen zeggen een paar fantastische dagen achter de Bi- Unique gehad. Ook de andere nieuwe mensen doen het heel goed Patricia ,Ronald , Frank en John.  Geweldige mensen met een goede inzet. En dat heeft weer zijn weerslag op de deelnemers. Zij gaan gierend de berg af en hebben veel plezier. Bas de nieuwe deelnemer heeft op dinsdag rond het middag uur zijn angst overwonnen en heeft ook de bovenste afdaling gemaakt. Kevin gaat als een speer en overtreft zich elke keer weer opnieuw meerdere afdalingen met de beugel en steeds minder uitglijders. Op mijn vraag wat hij leuker vind bi-uniquen of skiën kwam een volmondig antwoord natuurlijk skiën. Sinds dinsdag hebben we als stichting de beschikking over een aerodynamische beugel.  Miranda heeft deze zelf ontworpen, gemaakt en uitgetest.
Met het avond eten kwamen we erachter dat we Frank als jarige in ons midden hadden.

Luidkeels werd hij toegezongen  en toen hij aangaf dat hij op een rondje ging trakteren waren we helemaal niet meer te houden. Na  het avond eten zoals al eerder gemeld hebben we ons allemaal opgetut en zijn we vertrokken naar Flachau voor het dansen. Wederom een mooie gewaarwording met vele hoogte punten. Vandaag gaan we weer genieten van een verse laag sneeuw die afgelopen nacht gevallen is.  Tot Vanavond.

Woensdag avond later
Vanmorgen is er een klein wondertje gebeurd. Geen wekdienst ( was onze reisleider vergeten) maar toch iedereen op tijd beneden bij het ontbijt. We konden op tijd vertrekken naar de rote 8er maar schrik ooooh schrik de gondels stonden stil. Boven het tweede gedeelte van de liften waren uit de vaart genomen ivm een te straffe wind. Beneden viel het nogal mee dus we dachten flauwekul. Maar de boodschap was en bleef bovenste deel dicht. Tegen 11.15 uur ging het onderste gedeelte open en konden we tot het middelstation naar boven. En inderdaad ook daar een forse wind en veel neerslag. Kijk maar op de foto’s om te zien hoe de skiërs moesten afzien.

De wandelaars onder begeleiding van John hebben vanmorgen nog even in het zonnetje gewandeld in Altenmarkt. Ze konden hier komen door gebruik te maken van een limousine met privéchauffeur inclusief witte muts. Rond de klok van een uur hebben we de groep in 2en gesplitst. De diehards bleven de sneeuw trotseren en skiën tot half vier vanmiddag. Privéchauffeur moest naar huis ivm zware neerslachtigheid Sorry neerslag. De anderen hebben een heerlijk middag doorgebracht in een arrenslee met sneeuw en sneeuw en sneeuw.  Jolanda de buschauffeuse was lichtelijk in paniek wel of geen sneeuwkettingen.

Maar ondanks dat er bijna 20 cm sneeuw is gevallen waren alle wegen in ons gebied wonderbaarlijk schoon en sneeuwvrij. Dus keurig op tijd in smoking en gala bij het diner. Heute abend hebben we een rustavond iedereen is druk aan het voorbereiden voor de bonte avond. Als we naar buiten kijken moeten we denken aan een Duits kerstliedje.  Leise rieselt der Schnee. Dus dat belooft wat voor morgen .

dje.  Leise rieselt der Schnee. Dus dat belooft wat voor morgen .

Donderdag
Wat een ondragelijke spanning heerst er onder de groep . Vanavond is er de bonte avond en ieder is bezig met de voorbereidingen. Stress in overvloed en dat viel wel te merken. Ook op de piste. WE waren allemaal overtuigd dat het bijna de laatste dag is van de sneeuwpret in Oostenrijk. Dus iedereen deed extra goed zijn best om nog wat te kunnen genieten. Het weer werkte wel mee. 30 cm nieuwe sneeuw, een beetje sneeuw in de morgen en een zonnetje in de middag . Kortom alle attributen om wederom een mooie dag te hebben. En die was er ook maar wel die stress. Gelukkig werd het gauw 4 uur en konden we naar het hotel terug om de laatste puntjes op de i te zetten.
Ik hoorde in de bus wel dat een persoon 7.5 keer naar beneden is geraasd in de bi-unique . 1 persoon zonder beugel heeft geskied aan een touwtje. Een persoon met beugel een afdaling heeft gemaakt zonder te vallen. 1 persoon met beugel veel sneller gaat dan de lift kan. 3personen in de buurt van de rote 8er de omgeving hebben verkend. De bus chauffeur heeft geprobeerd te tanken wat uiteindelijk ook is gelukt. 1persoon halverwege België was maar toch is omgedraaid om mee te kunnen doen met de bonte avond. 1persoon een grote afdaling heeft gemaakt zonder rookpauze. 1 persoon nog heel blij is met haar gele ski’s. 1 persoon vandaag met handskietjes in de bi-unique heeft gezeten. 1persoon de batterijen van de headset leeg had. 1 persoon de vliegende mozart heeft gezien, 1persoon in het begin van de week 1 afdaling per dag deel deed en nu al 3 of zelfs 4 afdalingen doet in dezelfde tijd. 1 persoon compleet onder de sneeuw heeft gelegen dus haast niet meer traceerbaar was, alleen haar enorme lachbui heeft haar kunnen redden. Uiteraard waren bij deze personen de begeleiders. Die ondanks dat ze moe beginnen te worden dapper hebben volgehouden,

En dan nu de bonte avond.. Bond was hij wel vele acts zijn de revue gepasseerd een hele korte omschrijving zal nu volgen. Maar voor de rest kijk maar naar  de foto’s
Kevin   lach niet van mijn gezicht spetterende zang live gezongen en goed mee gedaan
Gerben     Raadsels en mopjes de zaal lag dubbel van het lachen
Bert( Nieuwe) Michiel, Luuk    ik weet niet hoe laat het is  wij weten het langzamerhand wel Michiel niet storen als hij slaapt
Carolien  :  Brabants volkslied live gezongen   Meeuwes kan wel inpakken.
Ton vP Jolien Anne Fleur     Kwik kwek en kwak  sso buut iedereen werd er zo’n beetje doorgehaald.
Opmerkelijk Tom g. wist antwoord op alle vragen. Hij lijkt wel een wandelende wikipedia
Pauze met rondje
Ype Bob Jack Bert( Nieuwe)     Voute verienden. Was echt vout.
Ronald Kevin Ester Jack roeien.  Met de losgeslagen woonboot op de Amstel
Tom en Miriam  buut over gebeurtenissen van afgelopen week. Uit het hoofd prima. Maar ja spiekbriefjes helpen niet
Kelly en Bert ( de oude)   Dans act    Onvoorbereid.
Etiënne     een beetje verliefd maar de zaal lag helemaal plat
Afsluiting met : you never walk alone. En verschillende dankwoordjes
En dit alles onder de bezielende leiding van Jorien en muzikale ondersteuning van Patrick
Hierna volgde de ontgroening en het  bleef nog lang onrustig.

Vrijdag de laatste dag alweer
De dag begon met het leegmaken van de kamers en de verhuizing naar andere kamers om te douchen. Iedereen kwam toch zonder kater aan het ontbijt. Er werd veel nagepraat over de Bonte Avond,echt weer een mooi moment in een geweldige week. Daarna iedereen weer snel de bus in voor de laatste afdalingen en om mooie herinneringen te maken. De ochtend werd compleet gemaakt door het droge weer,en alle bi-uniquers hebben weer de benodigde recordts gebroken, de flitspalen hebben overuren moeten draaien. Bij de skiers was het ook zo dat de toch wel toegeslagen vermoeidheid aan de kant werd geschoven om heerlijk te kunnen skien.

Rond de klok van half 3 was iedereen beneden om de aanhanger te beladenen rond half vier reden we voor de laatste keer naar het hotel.In het hotel ging bijna iedereen gelijk douchen en werden de laatste kleine reparaties uitgevoerd aan het machinepark,

Daarna allemaal even aan de bar om een laatste borrel te drinken. Daarna het diner. Hier aansluitend had iedere begeleider nog een mooi woord voor zijn of haar deelnemer waarbij ook de medailles voor de vooruitgang en prestaties werden uitgereikt.Daarna de bus geladen en iedereen op zijn plek genesteld voor de nacht. Na een afscheidswoordje van de reisleider ( hij blijf voor reis 3 in Oostenrijk) en van Hubert met de wensen  en hoop op een terug keer in 2019 nam de bus afscheid van Huttau. Na een goede reis, ondanks de behoorlijke sneeuwval rond Munchen, kwam de bus rond de klok van 8 uur aan in Zevenaar. Hiergenoten van een heerlijk ontbijt en toen brak het moment van afscheid nemen voor de meesten van ons aan. Vele zakdoekjes werden tevoorschijn gehaald en na dit emotionele moment was het dan deffinitief. Nu maar weer wachten op de reunie of volgend jaar.   mvg

Iedereen van reis 1

Druk hieronder op afbeelding  om het gastenboek in te vullen